• 1398/07/02
  • - تعداد بازدید: 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خودکشی و راهکارهای کاهش این آسیب اجتماعی برگزار شد.

این کارگاه آموزشی در راستای پیشگیری از خودکشی،به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقای سطح دانش کارشناسان رابط سلامت ادارات شهرستان کوار در سالن آموزشی شبکه بهداشت کوار برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان کوار،خودکشی به عنوان تهدیدی برای سلامت عموم جامعه یاد کردو افزود: موضوع خودکشی پدیده پیچیده ای است که پیشگیری از آن نیازمند همکارهای بین بخشی به ویژه دستگاه های متولی امر است.

 
 

«نازنین لشکریان» مدرس کارگاه ضمن اشاره به لزوم افزایش دانش مردمی در راستای اقدامات لازم در پیشگیری از خودکشی و همچنین نحوه برخورد با فردی که اقدام به خودکشی کرده است، گفت: یادگیری راهکارهای علمی و عملی در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: آموزش های لازم برای بالا بردن مهارتهای زندگی در افراد از جمله تاب آوری و مقابله با مشکلات، داشتن روابط خانوادگی گرم و مثبت، مسئولیت پذیری نسبت به خانواده و برخوردار شدن از حمایت های خانوادگی از جمله عوامل محافظت کننده در پیشگیری از خودکشی است.

این کارشناس سلامت روان با بیان اینکه روان شناسی و روان پزشکی در زمینه درمان و اختلال های روانی نقش مهمی دارند و مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: روان شناس می تواند با همه جنبه های زندگی انسان در ارتباط باشد و نقش مهمی در حل مشکلات بر عهده دارد.

او در پایان،توصیه کرد با توجه به اینکه در هر مرکز جامع سلامت، یک کارشناس بهداشت روان مستقر است مردم می‌توانند مسائل و مشکلات خود را در هر زمینه با این کارشناسان در میان بگذارند.

در این کارگاه شرکت کنندگان با مفاهیم، عوامل خطر و محافظ، وضعیت آمار خودکشی در ایران و جهان، باورهای نادرست و مراحل مداخله در بحران خودکشی آشنا شدند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 10107
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید