• 1398/09/25
  • - تعداد بازدید: 7
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

کارگاه آموزشی تغذیه در دیابت در کوار برگزار شد

کارگاه آموزشی تأثیرات مثبت تغذیه در پیشگیری از دیابت با هدف افزیش آگاهی سفیران سلامت در مراقبت از خود و خانواده ها در زمینه پیشگیری از کنترل عوامل خطرساز و درمان آن برگزار شد.

کارگاه آموزشی تأثیرات مثبت تغذیه در پیشگیری از دیابت با هدف افزیش آگاهی سفیران سلامت در مراقبت از خود و خانواده ها در زمینه پیشگیری از کنترل عوامل خطرساز و درمان آن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،«زهرا شمس»کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان کوار افزود: دیابت یکی از چهار بیماری غیرواگیر شایع در جهان و ایران است و مهمترین دلایل ابتلا به دیابت تغییر سبک زندگی و برنامه غذایی است که بیشتر به سمت مواد غذایی ناسالم تغییر یافته است.

 
 

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان و مدرس این دوره گفت: دیابت یک بیماری است که با میزان بسیار بالای قند در خون شناخته می‌شود و فرد را در معرض کربوهیدرات بالا و عوارض آن قرار می‌دهد و کسانی که مبتلا به این بیماری شده اند،حتماً باید از یک رژیم غذایی خاص پیروی کنند.

او،با اشاره به اینکه،اضافه وزن و چاقی،افزایش فشارخون،مصرف بی رویه مواد قندی و رژیم غذایی نامناسب،کم تحرکی و استرس از علل رشد ابتلا به بیماری دیابت در جامعه است اظهار داشت: اولین قدم درکنترل دیابت،تغذیه صحیح است و اگر بیماری دیابتی با پیروی از یک رژیم متعادل به وزن مناسب برسد از افزایش قند خون جلوگیری می شود.

شمس،تاکید کرد: بی توجهی به تغذیه برای بیماران دیابتی باعث بروز آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر می‌شود.

او در ادامه به اثرات مثبت ورزش منظم در کنترل دیابت و قند خون، کاهش وزن، کاهش نیاز به مصرف دارو و انسولین، کاهش چربی خون و کاهش فشار خون اشاره کرد.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت کوار یادآورشد: از آنجایی که سبک و شیوه زندگی افراد با هم متفاوت است،لذا استفاده از برنامه مشاوره رژیم غذایی برای پیشگیری و کاهش بروز عوارض دیابت توصیه می‌گردد.

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت کوار،در پایان گفت: مبتلایان به دیابت باید یاد بگیرند که چگونه قند خون خود را کنترل کنند تا از عوارض، حاد و مزمن بیماری پیشگیری کنند و یا در صورت پیدایش این عوارض، به‌موقع به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

در این کارگاه بررسی دلایل افزایش بیماران دیابتی،شاخص های نامطلوب سالیان اخیر، نقش تغذیه سالم در خانواده و میزان اثر بخشی سطح سواد سلامت مردم در کنترل و کاهش بیماری ها آموزش لازم داده شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 15396
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید