• 1398/09/06
  • - تعداد بازدید: 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

مانور زلزله و ایمنی در مدارس کوار برگزار شد

تیم واحد خطر و بلایا شبکه بهداشت و اورژانس 115 کوار در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مانور شرکت کردند.

تیم واحد خطر و بلایا شبکه بهداشت و اورژانس 115 کوار در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مانور شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،«،سید جلال الدین موسوی فرد» در حاشیه بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی افزود: این مانور در راستای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله،پیشگیری،آشنایی با حوادث و شیوه های پناهگیری در مواقع زلزله در هنرستان فنی حرفه ای دخترانه حضرت مریم شهرکوار برگزار شد،تیم مدیریت بحران شبکه بهداشت متشکل،تکنسین های اورژانس 115شهرستان،کارشناسان واحدهای مدیریت خطر بلایا،سلامت خانواده، تغذیه،سلامت روان،بهداشت محیط ،مبارزه با بیماریها و بهداشت حرفه ای در محل مستقر شده و بر اساس سناریویی از پیش تعیین شدبه ایفای نقش در مانور پرداختند.

 
  
 کارشناس مسوول واحد خطر و بلایا بیان کرد:در این مانورها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امرسبب می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را فراگیرند.
 
 
  او با اشاره به اینکه قبل از برگزاری این مانور آموزش  های لازم و راهنمای اجرای مانور زلزله از سوی کارشناسان بهداشت شبکه صورت پذیرفت افزود: چهارصد دانش آموز دختر در این دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی نکات ایمنی و بهداشتی هنگام زلزله و هم چنین نحوه تریاژ و امدادرسانی به موقع به مصدومین احتمالی وانتقال آنها فرا گرفتند.
 
 

او اضافه کرد: در این مانور اورژانس کوار نیز با استقرار 6تیم فوریتهای پزشکی متشکل از 3 دستگاه آمبولانس، به همراه کادر مجرب فوریتهای پزشکی حضور فعال داشتند.

 
 

کارشناس مسوول واحدخطر و بلایا شبکه بهداشت کواردر پایان اظهار کرد: آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله به عنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله امری ضروری است که باید همواره به آن توجه داشت و این گونه آموزش‌ها را مختص یک زمان خاص نیست.

 

آتش نشانی،اورژانس 115،تیم مدیریت بحران شبکه بهداشت،ادارات برق،گاز و آب و فاضلاب شهری، راهنمایی و رانندگی،آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر از جمله دستگاه‌های مشارکت کننده در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و امینی در این شهرستان بودند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 14584
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید