• 1398/09/19
  • - تعداد بازدید: 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

در کوار تاکیدشد: رعایت اصول ارگونومی تامین کننده بخش مهمی از سلامت نیروی کار در محیط های کاری است

کارگاه آموزشی آشنایی با ارگونومی و استاندارد سلامت محیط کار در راستای حفظ و ارتقاء سلامت نیروی کار در مشاغل صنعتی و غیر صنعتی شهرستان کوار،با همکاری اداره اصناف شهرستان کوار با هدف پیشگیری از آسیبهای اسکلتی-عضلانی شغلی برگزار شد.

کارگاه آموزشی آشنایی با ارگونومی و استاندارد سلامت محیط کار در راستای حفظ و ارتقاء سلامت نیروی کار در مشاغل صنعتی و غیر صنعتی شهرستان کوار،با همکاری اداره اصناف شهرستان کوار با هدف پیشگیری از آسیبهای اسکلتی-عضلانی شغلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار، این کارگاه با حضور کارکنان بخش‌های مختلف اداری،کارفرمایان و کارگران نیروی کار در مشاغل صنعتی و غیر صنعتی برگزار شد،کارشناس بهداشت محیط حرفه ای شبکه بهداشت و درمان کوار ضمن ارائه توضیحات کلی در مورد ارگونومی و تاریخچه آن وبر ضرورت توجه بیشتر به این امر در محیط کاری به بیان راههای رعایت هرچه بیشتر این در محیط های کاری تاکید کرد. 

«میثم فردویی»افزود: روزانه در مشاغل صنعتی و غیر صنعتی و حتی زندگی زندگی روزمره، قطعات گوناگونی جابجا شده، کشیده شده ،برداشته و مورد جابجایی و حمل دستی قرار می گیرند بنابراین فعالیت های حمل دستی کالا از دسته اموری هستند که سلامت سیستم استخوانی  عضلانی را تهدید می نماید.

 

کارشناس بهداشت محیط حرفه ای شبکه بهداشت و درمان کوار،در خصوص اختلالات شغلی ناشی بیان کرد: عدم رعایت ارگونومی می تواند موجب ایجاد آسیبهای جبران ناپذیر در دستگاه اسکلتی -عضلانی شود بطوری که در برخی مواقع فرد ناچار خواهد بود دردهای کمر ،شانه ،زانو،مچ دست را تا آخر عمر تحمل کند.

او خاطر نشان کرد: حفظ سلامت افراد در محیط های کاری تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی جامعه دارد و برای رسیدن به این اهداف، ارائه آموزش های کاربردی و ارتقاء سلامت کارگران از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است و با فرهنگ سازی در خصوص ارگونومی در محیطهای کاری و جامعه و ارتقاء سطح آگاهی از این آسیبها که در دراز مدت گریبانگیر افراد شاغل می شود،پیشگیری نمود.

این کارشناس تاکید کرد: همه مدیران ادارات،کارفرمایان باید نسبت به سلامت افراد به خصوص کارگران در محیط کار دقیق و حساس باشند زیرا با رعایت مسائل ایمنی و سلامت، راندمان کار نیز بالا خواهد رفت.

فردویی، هم چنین بر اهمیت نظارت بازرسین بهداشت حرفه ای بر جنبه های ارگونومیکی محیط کار و پیگیری بهسازی های ارگونومیکی در راستای کاهش آسیبهای شغلی و غرامت های ناشی از آن در محیطهای کاری در راستای اقتصاد مقاومتی را خواستار شدند.

کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه کوا، انجام ورزشهای کششی و نرمشی مناسب، ایجاد تعادل و توازن بین کار وزندگی و همچنین داشتن سبک زندگی کاری پویا و دارای تحرک کافی بدنی را به همه توصیه کرد.

در این دوره آموزشی مباحثی از جمله نکات مفاهیم و کلیات، استرسهای شغلی و راههای مقابله با آن، جابجایی دستی مواد MMH ، ابزارهای دستی ، ارگونومی کار دفتری و اداری، نوبت کاری و ...مورد بحث و آموزش داده شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 15196
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید