• 1399/08/11
  • - تعداد بازدید: 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار

جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان کوار برگزار شد

چهل و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کوار با حضور فرماندار، معاون فرمانداری،رییس شبکه بهداشت و درمان و دیگر اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

چهل و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کوار با حضور فرماندار،معاون فرمانداری،رییس شبکه بهداشت و درمان و دیگر اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،فرماندار شهرستان کوار با اشاره به مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در کوار گفت: رعایت مصوبات شورای سلامت و ستاد مدیریت بیماری کرونا برای همه ضروری است و می بایست دستگاه‌های اجرایی و مردم باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه در شیوع کروناویروس،مشارکت داشته باشند.

«اشکان کاظمی» با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان کوار به لحاظ شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در وضعیت قرمز قرار دارد،افزود: عده ای از شهروندان بدون وسایل حفاظتی و رعایت نکات بهداشتی، کارهای روزمره خودشان را دنبال می کنند و موضوع را عادی تلقی می کنند و باعث بروز خطر می شوند که وظیفه رسانه ها و نیز دستگاه های اجرایی، آگاه سازی و اطلاع از شرایط موجود است.

 او اضافه کرد: تثبیت و مهار کرونا در شهرستان منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است و باید عزم همگانی برای عبور از این بحران مورد توجه قرار گیرد.
   
فرماندار شهرستان کوار با توصیه بر همکاری های جدی دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای صیانت از جان مردم و پیشگیری از بیماری در اجرای وظایف و پروتکل های بهداشتی بیان کرد: همه نهادها،ادارات و دستگاهها موظف به اجرا و نظارت بر رعایت پروتکل ها هستند و سعی شود کسانی که رعایت نمی‌کنند از ارایه خدمات به آنان خودداری شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه محدودیت های اعمال شده می بایست باجدیت هرچه تمام ؛ پیگیری و اجرا شود افزود: مسوولان نظارت های لازم را تاپایان زمان تعیین شده انجام دهند.

کاظمی،با اشاره به برخورد قانونی با کسانی که مسایل بهداشتی را رعایت نمی کنند و مصوبات شورای سلامت  توجهی ندارند،افزود: اگر مسایل و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف رعایت نشود، مجبور به تعطیلی واعمال محدودیت ها هستیم.

در ادامه،رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار با تبیین آخرین وضعیت کروناویروس در شهرستان کوار، مهم‌ترین عامل در پیشگیری از کرونا ویروس را همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: باید بحث مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیریم.

«سیدعلی شمس نیا »رییس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا در این شهرستان بر تداوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات غیرضروری و رعایت اصول بهداشتی در جامعه تاکید کرد.

او گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی همچنان مورد تاکید است و حضور در تجمعات،مراسم ختم و عروسی و همچنین مکان های پر ازدحام می تواند خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا را افزایش دهد.

در این نشست، ضمن بررسی مصوبات نشست های پیشین،جمعی از مدیران دستگاه های عضو ستاد پیشگیری گزارشی از عملکرد در زمینه مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا ارایه کردند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 31842
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید