• 1398/09/11
  • - تعداد بازدید: 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

تاکید بر نقش مهم آموزش و آگاهی در پیشگیری از ابتلا HIV/ ایدز در کوار

همزمان با هفته پیشگیری و مبارزه با ایدز نشست آموزشی با حضور داوطلبان متخصص اداره ها و نهادهای شهرستان شهرستان،با تاکید بر افزایش آگاهی عمومی با موضوع مربوط به ایدز برگزار شد.

همزمان با هفته پیشگیری و مبارزه با ایدز نشست آموزشی با حضور داوطلبان متخصص اداره ها و نهادهای شهرستان شهرستان،با تاکید بر افزایش آگاهی عمومی با موضوع مربوط به ایدز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،مسوول واحدغیرواگیرشبکه بهداشت و درمان کوار،با بیان شعار هفته اطلاع رسانی ایدز"همگی درکنترل HIV / ایدز سهیم هستیم "بر اطلاع رسانی گسترده در این رمینه آموزش های لازم به افراد جامعه تاکید کرد. 

دکتر«محمود رضا اسدی»مسوول واحد غیر واگیر در شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: امروز بیماری ایدز در همه جای جهان شناخته شده است و تا به امروز درمان قطعی برای آن اعلام نشده، و البته پیشرفت‌هایی در جهت کنترل بیماری و کاهش تاثیرهای سوء آن در فرد مبتلا انجام شده، اما هنوز این بیماری درمان قطعی ندارد.

 

او اضافه کرد: با توجه به سرعت شیوع این بیماری، باید جامعه را برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به آن آماده کرد و مهمترین مساله در این مسیر مقوله آموزش و آگاهی عنوان می‌شود و اگر این بیماری به موقع تشخیص داده و درمان شود، شاهد کاهش چشمگیر روند پیشرفت ایدز در کشور هستیم

دکتر اسدی،در ادامه گفت: کم توجهی به مساله گسترش بیماری ایدز، آسیب های فراوانی به جامعه وارد می‌ کند و همه باید در این زمینه آگاه باشیم و این بیماری سن ، جنس ، نژاد و طبقه نمی شناسد و بنابراین همه افراد جامعه علی الخصوص افرادی ڪه دارای رفتارهای پرخطر هستند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

 
 

او تاکید کرد: با آموزش و اطلاع رسانی و شناسایی دقیق و درمان به موقع می توان گامی اساسی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری برداشت و یک زندگی با کیفیت را برای این بیماران رقم زد.

مسوول واحدغیر واگیر در شبکه بهداشت و درمان در پایان افزود: انتظار می رود رابطان آموزشی در ادارات در امر اطلاع رسانی نقش مهمی را در جامعه تحت پوشش ایفا می نمایند،با اتخاذ برنامه‌های کاربردی و عملی برای آگاه سازی جامعه، خانواده‌ها به خصوص جوانان گام بردارند.

این کارگاه که به همت واحد غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان برگزار شد،حاضرین در جلسه با مباحث آموزشی شامل تعریف ایدز،تاریخچه پیدایش بیماری ایدز،راههای انتقال بیماری،راه های کنترل،درمان و پیشگیری ایدز ، معرفی خدمات مراکز بیماری های رفتاری و ماهیت بیماری ایدز آشنا شدند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 14797
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید