• 1398/11/06
  • - تعداد بازدید: 4
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

برگزاری جشنواره غذای سالم بومی محلی در مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین(ع) کوار

در جشنواره غذای سالم بومی محلی در مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین(ع) 30نوع غذای سالم و سنتی تهیه شده به دست بانوان داوطلبین سلامت شهری شهرستان کوار به نمایش گذاشته شد.

در جشنواره غذای سالم بومی محلی در مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین(ع) 30نوع غذای سالم و سنتی تهیه شده به دست بانوان داوطلبین سلامت شهری شهرستان کوار به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،کارشناس مسوول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان کوار هدف از برگزاری جشنواره غذای سالم را آموزش و ترغیب خانواده ها به استفاده از غذاهای مفید و پرهیز از تنقلات و غذاهای غیر سالم برشمرد.

«زهرا شمس» افزود: در اجرای این برنامه که به مدت یک روز با مشارکت دواطلبین سلامت انجام شد،بیش از سی نوع غذا شامل انواع آش های بومی محلی اعم از آش بنه، آش الوک، آش دوغ، حلیم و .... به نمایش گذاشته شد.

 
 

او اضافه کرد: معیار انتخاب غذای سالم در این جشنواره،نکات مربوط به مواد و ترکیبات سالم به کار رفته در غذا ،روش پخت سالم و کاهش مصرف قند،نمک و چربی غذا بوده است و با داوری کارشناس تغذیه برترین غذاهای این جشنواره نیز انتخاب و معرفی شدند.

 
 

کارشناس مسوول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان کوار با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره غذا افزود: یکی از مهمترین اثرات برگزاری این جشنواره ها آموزش نحوه پخت و تهیه غذاهای بومی محلی به افراد و آشنایی مردم با فرهنگ صحیح استفاده از رژیم غذایی سالم در برنامه غذای آنها بود.

شمس،در پایان افزود: برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم از دیگر بخش های این جشنواره بود که توسط کارشناس تغذیه آموزش داده شد.

این جشنواره در راستای اجرای بسیج ملی آموزش تغذیه صحیح،با محوریت تغذیه سالم با جایگزین های غذایی سالم،با همکاری واحد جلب مشارکتهای مردمی،در مرکزخدمات جامع سلامت امیرالمومنین(ع) کوار برگزار شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 19009
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید