• 1399/07/12
  • - تعداد بازدید: 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار

بررسی راهکارهای توسعه خدمات دارویی در نشست هم اندیشی با داروسازان کوار

در راستای برنامه جامع مدیریت خدمات دارویی در داروخانه ها ،نشستی هم اندیشی با حضور داروسازان کوار و با هدف ارتقای کیفیت خدمات دارویی برگزار شد

در راستای برنامه جامع مدیریت خدمات دارویی در داروخانه ها ،نشستی هم اندیشی با حضور داروسازان کوار و با هدف ارتقای کیفیت خدمات دارویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،رییس شبکه کوار در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های شبانه روزی داروسازان و مسوولین فنی داروخانه های شهرستان در ارائه خدمت بهینه به بیماران، موضوع دارو یکی از مهمترین مسائل در بحث سلامت مردم دانست.

«سید علی شمس نیا»با اشاره به نقش کلیدی داروسازان در چرخه عرصه سلامت افزود: داروسازان به عنوان رابطی میان بیمار و پزشک نقش مهمی در تجویز دارو با هزینه و عوارض کمتر و اثربخشی بیشتر آن دارند.

 

 او اضافه کرد: انجام مشاوره دارویی در داروخانه ها کمک خواهد کرد بار هزینه های درمانی کاهش یابد و بسیاری از همکاران داروساز این کار را به خوبی انجام می دهند.

ییس شبکه بهداشت و درمان کوار تاکید: در عرضه دارو در داروخانه ها باید حتما مسئول فنی در محل حضور داشته باشد و انجام مشاوره دارویی از سوی مسوولین فنی صورت گیرد.

 
 

 او با بیان اینکه همکاری همه داروسازان می‌توان گامهای مهم و ارزشمندی در اعتلای فرهنگ سلامت جامعه دارد گفت:  داروسازان از ارکان مهم و موثر نظام سلامت با توجه به اینکه این افراد در دسترس ترین افراد جامعه پزشکی بوده، نقش بی بدیلی در ارائه مشاوره به مراجعین و در زمینه های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها بر عهده دارند.

در ادامه،رییس شبکه بهداشت و درمان کوار،خواستار هماهنگی بیشتر مسئولین فنی شاغل در داروخانه در راستای اجرای طرح پزشک خانواده شد.

دکتر«مهتاب جعفری» کارشناس نظارت بر دارو شبکه بهداشت و درمان کوار نیز در این نشست، مطالبی در زمینه رعایت ضوابط و آیین نامه های جاری، توجه به تذکرات شفاهی و کتبی برای ارایه بهتر خدمات به جامعه و بهبود ارزشیابی داروخانه ها و حضور مسوول فنی در ساعات فعالیت داروخانه، ارایه کرد.

در این نشست هم اندیشی، داروسازان و مسئولین داروخانه ها نظرات خود راستای بهبود روند ارائه خدمات دارویی در داروخانه ارائه و  از پیشنهادهای همکاران داروساز برای رسیدن به عملکردی مطلوب در زمینه توزیع بهتر و عادلانه دارو استقبال شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 30280
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید