• 1401/02/28
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار

ارتقای سلامت باروری زوجین و تداوم چرخه باروری زیربنای اساسی توسعه هر کشور

.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار، با انتشار پیامی به مناسبت هفته ملی جمعیت با شعار "ایران، جوان بمان"، بر ارتقای سلامت باروری زوجین تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار، در متن پیام دکتر «امید نیکو» سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار آمده است:

ازدواج بهنگام و بدون تأخیر یکی از کارهای لازم و واجب است؛ فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از آن وظایف مهم و اساسی است که بایستی انجام بگیرد که هر دو‌ی اینها -هم ازدواج زودهنگام و بهنگام، و هم تکثیر نسل- جزو نیازهای حیاتی امروز کشور و فردای کشور است. (مقام معظم رهبری)

خانواده نخستین نهاد اجتماعی و حفظ و ارتقای سلامت باروری زوجین و تداوم چرخه باروری زیربنای اساسی توسعه هر کشور است. در سال های اخیر، نرخ باروری کلی (میانگین تعداد فرزندان زنده ای که یک زن در طول دوره باروری خود میتواند به دنیا بیاورد، اگر در تمام سال های باروری زنده بماند و در هر سنی از دوره باروری که بخواهد، بارداری را تجربه کند) به عنوان یکی از شاخص های کلیدی جمعیت، در کشورمان روند کاهشی داشته است. که در این هفته باید فعالیت های خود را در راستای فرهنگ سازی جمعیت ، ترویج فرزند آوری و ترغیب جوانان به ازدواج گسترش دهیم.هفته ملی جمعیت از 24 تا 30اردیبهشت ماه با شعار"ایران، جوان بمان" و هر روز این هفته با یک شعر نامگذاری شده است که مجموعه سلامت شهرستان کوار باتوجه به شعار امسال و هم چنین روز شمار آن تمامی فعالیت های خود را در این زمینه سوق داده است.

دکتر امید نیکو

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 60639
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید