• 1398/09/12
  • - تعداد بازدید: 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

آموزش پیشگیری ایدز در هنرستان دخترانه شهر کوار

همزمان با هفته اطلاع رسانی ایدز،جلسه آموزشی برنامه پیشگیری از ایدز،در هنرستان دخترانه حضرت مریم برگزار شد.

 همزمان با هفته اطلاع رسانی ایدز،جلسه آموزشی برنامه پیشگیری از ایدز،در هنرستان دخترانه حضرت مریم برگزار شد. 

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار،«هادی کلاری» کارشناس بیماری واگیر شبکه بهداشت و درمان کوار در جمع دانش آموزان،مربیان و دبیران این آموزشگاه با تاکید بر ضرورت ارایه اطلاعات به دانش آموزان برای مبارزه با ویروس ایدز افزود: باید نوجوانان در سیستم آموزشی راه های مقابله با اعتیاد ،ایدز و حوادث را بیاموزند.

کارشناس بیماری واگیر در شبکه بهداشت و درمان کوار با اشاره به جمعیت جوان کشور، بحث پیشگیری همراه با افزایش آگاهی و فرهنگ سازی بهترین راه مبارزه با گسترش بیماری ایدز برشمرد.

 

او در ادامه گفت : دانش آموزان دبیرستانی از جملــه گروههـای در معـرض خطر ابتلا به بیماری ایدز هستند چرا که در این ســنین روابـط اجتماعی آنها افزایش یافته و رفتارهای پرخطر نیز زمینه های برای بروز پیدا می کند.

کلاری،اظهار داشت: اطلاع رسانی مقوله مهمی است که ما را در پیشگیری از بروز این بیماری مهلک یاری می نماید، انتظار می رودمدیران و دبیران و دانش آموزان در امر اطلاع رسانی نقش مهمی را در جامعه تحت پوشش ایفا نمایند.

کارشناس بیماری واگیر در پایان گفت :جامعه امروز ما نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره بیماری ایدز است و باید با آگاه سازی مردم از حجم ترس افراد نسبت به این بیماری کاست.

 

در ادامه،کارگاه مطالبیدر زمینهٔ اطلاع‌رسانی بیماری HIV پیشگیری از این بیماری و حمایت و درمان به‌موقع در مبتلایان به HIV و آشنایی با مراکز پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری و چگونگی ارایه خدمات در این مراکز صحبت و مباحث پرسش و پاسخ انجام شد.

در حاشیه این برنامه زنگ هشدار با شعار "همگی در کنترل HIV/ ایدز سهیم هستیم" نواخته شد.

این برنامه آموزشی به همت واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها و واحد جوانان و بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان با همکاری آموزش و پرورش کوار برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در شهر کوار انجام شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 14833
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید