• 1398/09/10
  • - تعداد بازدید: 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

آموزش و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری دیابت در کوار

داوطلبان متخصص اداره ها و نهادهای شهرستان در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی به ویژه در مقوله سلامتی،با راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری دیابت وعوامل خطر و درمان آن آشنا شدند.

داوطلبان متخصص اداره ها و نهادهای شهرستان در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی به ویژه در مقوله سلامتی، با راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری دیابت وعوامل خطر و درمان آن آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار،دکتر«محمود رضا اسدی» مسوول واحد غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان کوار،با اشاره به تاریخچه این بیماری دیابت بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی همه جانبه درجهت افزایش آگاهی شهروندان تاکید کرد.

مسوول واحدغیرواگیر شبکه بهداشت و درمان کوار اظهار داشت: این بیماری یکی از شایعترین بیمارهامحسوب می شود که سالانه در جهان جان میلیونها نفر را می گیرد و ارتقاء اطلاع‌رسانی به مردم می‌تواند در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر واقع شود.

او، با بیان اینکه آگاهی درباره بیماری دیابت تنها منحصر به افراد دیابتی نیست بلکه باید تمامی مردم از این آموزش ها بهره گیرند افزود: گرچه خیلی وقت ها نمی توان برای این بیماری درمان قطعی ارایه کرد اما با روشهایی می توان عوارض آن را کم یا به تاخیر انداخت.

 

دکتر اسدی ،مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بیماری دیابت را شامل کاهش وزن و تحرک، تعادل در خوردن، کاهش مصرف مواد قندی، افزایش مصرف سبزیجات ومیوه، عدم مصرف دخانیات، کنترل استرس و چک کردن قند خون عنوان کرد.

او،انجام آزمایش خون را مهمترین راه تشخیص این بیماری برشمرد و گفت: در صورتی که قند خون ناشتای فرد در 2 آزمایش متوالی بیشتر از 126 باشد، وی بیمار دیابتی محسوب می‌شود.

 
 

مسوول واحدغیر واگیر شبکه کوار،به عوارض و آسیب های اجتماعی، اقتصادی، روانی و خانوادگی این بیماری اشاره کرد و افزود: عدم کنترل دیابت، علت اصلی حمله قلبی، سکته مغزی، کوری و نارسایی کلیه است و با کنترل به موقع قندخون و تشخیص اولیه و زودرس دیابت،می توان از عوارض آن جلوگیری کرد.

اسدی، در پایان با بیان اینکه آمار مبتلایان به دیابت روز به روز در حال افزایش است تاکید کرد: باید راه های پیشگیری از دیابت از این بیماری پرخطر را آموزش دهیم و خیلی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند و با شناسایی بیماری و کنترل آن می توان از عوارض ثانویه مانند قطع پا، مشکلات چشمی، کلیوی و قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

در ادامه حاضرین ضمن آگاهی در زمینه بیماری دیابت مورد غربالگری نیز قرار گرفتند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 14679
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید